Kolpingova rodina Praha 8 - nezisková organizace - je kolektivním členem Kolpingova díla ČR a Mezinárodního Kolpingova díla - katolického sociálního svazu. Svou činností usiluje o naplnění odkazu zakladatele Adolfa Kolpinga:
"Bolesti doby vám ukážou, co máte dělat"
AZYLOVÝ DŮM
Azylový dům: číslo registrace soc.služby: 210744/07 – 4291112
Kapacita: 22 lůžek
Časový rozsah: Služba je poskytována 24 hod. denně a nepřetržitě po celý rok.
Poplatek za službu: Dospělý uživatel služby 120,- Kč, dítě 80,- Kč denně
KDE SÍDLÍME?
Místo poskytování služby: Kolpingův dům, Bohnická 3/32, 181 00 Praha 8.
Prostory: 7 pokojů s vlastním sociálním zařízením, zahrada, dvůr, prádelna, hala
POSLÁNÍ A CÍLE SLUŽBY, KOMU SLUŽBU POSKYTUJEME
Posláním azylového domu je vytváření podmínek pro překonání nepříznivé sociální situace rodiny a zvyšování kvality jejího života
Cílem služby je:
- zachovat a posílit základní funkce ohrožené rodiny
- posílit kompetence pro řešení rodičovských, bytových a finančních problémů
- posílit orientaci v občanských právech a povinnostech
- připravit rodiče na nový start do života v běžné společnosti
- minimalizovat závislost na sociálních dávkách
Služba je poskytována matkám s dětmi v nepříznivé sociální situaci s trvalým pobytem v Praze:
-
které nemají vlastní bydlení ani zázemí rodiny, která by jim v těžké situaci pomohla a nejsou schopny řešit svou těžkou situaci vlastními silami a prostředky
- jsou ohrožené vícenásobnými riziky
- jejichž zdravotní stav umožňuje pobyt v kolektivním zařízení
- výjimečně a za určitých podmínek i jejich partnerům
Zájemci o službu jsou písemně evidováni na základě osobní žádosti.
ZÁKLADNÍ ČINNOSTI azylového domu
Základními činnostmi azylového domu ve vztahu k uživatelům služby jsou:
- poskytnutí dočasného ubytování
- vytvoření podmínek pro samostatnou přípravu stravy
- sociálně-terapeutické činnosti
- poskytnutí pomoci při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí, zejména v oblastech:
- domácího hospodaření, domácích prací a péče o
dítě
- jednání s úřady a vyřizování osobních záležitostí
- zvyšování úrovně vzdělání a informovanosti
- hledání bydlení a zaměstnání
Co požadujeme
Poplatek za službu: Dospělý uživatel služby 120- Kč, dítě 80,- Kč denně
Respektování domácího řádu, dodržování smlouvy o poskytování služby, aktivní spolupráci při řešení nepříznivé sociální situace
Ochrana osobních údajů
Organizace shromažďuje pouze takové osobní údaje, které jsou nezbytné pro stanovený účel a zpracovává je pouze po dobu poskytování sociální služby. Řídí se zákonem O ochraně osobních údajů.
PRŮBĚH SLUŽBY
Zájemci o službu jsou písemně evidováni na základě osobní žádosti. Aby mohl být zájemce o službu zařazen do výběrového řízení, musí absolvovat osobní schůzku se sociální pracovnicí.
Přijímání nových uživatelů služby:
Na uvolněné místo probíhá výběrové řízení – přijata je zpravidla ta uchazečka, jejíž situace je nejvíce naléhavá a u které je předpoklad, že bude aktivně spolupracovat na řešení své sociální situace. Současně splňuje následující podmínky:
- spadá do okruhu osob, kterým je služba poskytována
- osobně navštívila azylový dům a absolvovala pohovor se soc.pracovnicí před uzavřením smlouvy a prohlídku azylového domu
- předložila lékařské potvrzení, že její zdravotní stav umožňuje soužití v azylovém domě a neohrožuje zdraví ostatních uživatelů služby
- nebyla jí v období kratší než 6 měsíců dána výpověď z téže služby pro porušování povinností vyplývajících ze smlouvy
- za neplnoletou matku a její dítě podepsal a přebírá zodpovědnost zákonný zástupce
Základními prvky služby jsou:
a) Vytvoření podmínek pro samostatnou přípravu stravy
Součástí každé bytové jednotky je vlastní kuchyň vybavená nádobím, vařičem a lednicí, k dispozici je i velká společná kuchyně. Uživatelé služby si vaří sami. Mohou využít individuální pomoci zaměstnanců nebo se zúčastnit kurzů vaření. Je jim poskytována občasná potravinová pomoc prostřednictvím Potravinové banky.
b) Poskytnutí ubytování (osobám s dětmi v nepříznivé sociální situaci)
Ubytování je poskytováno zpravidla na dobu 1 roku, v odůvodněných případech max. na dobu 1,5 roku v samostatné bytové jednotce s příslušenstvím
c) Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí. Nepříznivá sociální situace je řešena s podporou nebo pomocí sociální pracovnice a ve spolupráci s dalšími odbornými pracovišti. Uživatelé mohou získat:
- základní orientaci o svých právech a povinnostech
- základní dovednosti v jednání s institucemi
- doprovod na úřední jednání
- podpůrné a poradenské služby zaměstnanců v oblasti péče o dítě a uspokojení jeho potřeb
- podpůrné a poradenské služby zaměstnanců v oblasti péče o byt, domácnost a zdraví, a domácího hospodaření
- podpůrné a poradenské služby zaměstnanců v oblasti oddlužování, zvyšování kvalifikace a hledání zaměstnání
- možnost zúčastnit se besed s odborníky, kurzů vaření a práce s počítačem, využívat volnočasových nabídek jako je volná vstupenka do ZOO, kurz plavání pro rodiče a děti, návštěva divadelních představení a různých společenských akcí. Uživatelům můžeme zprostředkovat ve spolupráci s římskokatolickou farností přípravu na křest.
Ukončení služby
Uživatelé se mohou kdykoli rozhodnout pobyt v azylovém domě ukončit. Pokud se v budoucnu rozhodnou znovu službu využít a nadále budou spadat do okruhu osob této služby, mohou ji využít opakovaně.
Uživatelé služby mohou po ukončení pobytu v azylovém domě přejít do tréninkového bytu, který je jakýmsi mezičlánkem na cestě k samostatnému životu.
V případě, že uživatel bez vážných důvodů službu nevyužívá, v azylovém domě se nevyskytuje a nepodal zprávu o důvodech své nepřítomnosti do 7 dnů, smlouva pozbývá automaticky platnosti.
Ve výjimečných případech dochází k výpovědi ze strany poskytovatele služby. Důvody k výpovědi ze služby jsou:
- neuhrazený poplatek za službu ve stanoveném termínu
- udělení 3. Upozornění na porušování Domácího řádu (uděluje se pro závažné porušení nebo často opakovaná méně závažná porušení)
- závažné porušení bezpečnostních pravidel
O ukončení poskytování služby v azylovém domě je uživatel vyrozuměn písemně. Po udělení výpovědi má k dispozici 14 dní na zajištění náhradního ubytování.
ZDRAVOTNÍ SLUŽBY JSOU ZAJIŠŤOVÁNY PROSTŘEDNICTVÍM ZDRAVOTNICKÝCH ZAŘÍZENÍ DLE VÝBĚRU UŽIVATELŮ SLUŽBY.
SLOŽENÍ PRACOVNÍHO TÝMU
ZAMĚSTNANCI V PRACOVNĚ-PRÁVNÍM POMĚRU
- ředitelka
- 2x sociální pracovnice
- fundraiser/metodik
- 2x instruktorka praktických činností
- rodinný poradce (psychoterapeutka)
- pracovnice pro videotrénink
- lektor PC kurzů
- údržbář
- 2x pracovnice v sociálních službách - noční
PRACOVNÍCI, KTEŘÍ VYKONÁVAJÍCÍ ČINNOST NA ZÁKLADĚ JINÝCH SMLUV NEBO DOHOD
- supervizor
- účetní
- dobrovolníci
- studenti na praxi
PRAXE STUDENTŮ A DOBROVOLNÍCI
Kolpingův dům nabízí dlouhodobé i krátkodobé praxe studentům vysokých, vyšších odborných a středních škol především sociálně-právního zaměření.
ORGANIZACE PRAXÍ
Při organizaci praxe vycházíme z toho, že stáž musí být oboustranně prospěšná. Nabízíme a zároveň očekáváme určitou pružnost z hlediska času i vykonávání činností. Studenti na praxi jsou vítanou pomocí při zvládání provozu, zároveň jako školící pracoviště bereme vážně a zodpovědně svůj úkol předat maximum poznatků a zkušeností a poskytnout studentům možnost vyzkoušet si sociální práci. Podání základních informací a technickou organizaci průběhu praxe má na starost pracovnice speciálně pro tuto práci vyčleněná, studenti samozřejmě nejvíc spolupracují se sociálními pracovnicemi.
Krátkodobá souvislá praxe (1 - 3 týdny) umožní studentům seznámit se s týdenním programem, zčásti se ho zúčastnit, vnímat atmosféru zařízení, nahlédnout do problematiky, seznámit se s některými příběhy. U krátkodobých praxí se soustředíme především na "odbornou" sociální práci (ochutnávky), student příliš nepronikne do rutiny provozu, která je nezbytnou součástí sociální práce.
Dlouhodobá praxe (2 - 3 měsíce) umožní studentům podstatně hlouběji proniknout do podstaty sociální práce. Mají možnost sledovat případy v čase, ve vývoji. Vytváří se prostor pro navázání vztahu s klientkami, pro relativně samostatnou práci. V rámci azylového domu se seznámí s možnostmi sociální prací v celé její šíři.
Absolvovanou praxi potvrzujeme a vyhodnocujeme podle podmínek stanovených školou.
DOBROVOLNÍCI
Dobrovolníci se v Kolpingově domě věnují dětem, zejména v době programů pro maminky. Dětem školního věku pomáhají s přípravou do školy.
KONTAKTNÍ OSOBY
Zájemci o stáže studentů a dobrovolnickou činnost mohou kontaktovat:
ředitelku Bc. Alenu Rackovou : tel. 602 518 960
AKTUALITY:
Historicky první návštěvu u Kolpingů v České republice vykonal nově jmenovaný generální sekretář svazu v měsíci září roku 2024....více článek ze dne: 01.11.2024 | Kolpingova rodina, Kolpingův dům
Zástupce generálního sekretáře Rady Evropy Björn Berge předal v dubnu 2024 pověřenci Mezinárodního Kolpingova díla ocenění u příležitosti 175 let od založení svazu....více článek ze dne: 01.11.2024 | Kolpingovo dílo
Česko-německé setkání Kolpingových rodin Dresden-Meissen a Praha, spojené s bohoslužbou na hoře Töpfer u Oybinu pod Evropským křížem sjednocení, se uskutečnilo v červenci 2024 opět za...více článek ze dne: 23.08.2024 | Kolpingovo dílo, Kolpingova rodina
Nadace Terezy Maxové dětem přispěla na rekreační pobyt pro klientky azylového domu a jejich děti....více článek ze dne: 30.07.2024 | Kolpingův dům
Děkujeme Městské části Praha 8 za dotační podporu pro rok 2024....více článek ze dne: 02.07.2024 | Kolpingův dům
Zveřejnili jsme Výroční zprávu za rok 2023....více článek ze dne: 13.05.2024 | Kolpingův dům
NAŠI PRÁCI DOSUD PODPOŘILI: